úterý 31. března 2015

DIY: Balzám na rty s Růžovým olejem


Jak jsem slíbila, dneska se dozvíte, jak si vyrobit domácí balzám. Pozitivní zprávou hned pro začátek je, že na balzámu se nedá nic zkazit a vždycky se povede! Není to úplně obyčejný balzám a skládá se z olejů, včelího vosku a bambuckého másla. Díky olejům voní nádherně, skoro jako když vejdete do Lush obchůdku, a má jemnou texturu, která vám na rtech nevytvoří mastnou vrstvu, ale krásně se do vašich rtů vpije! Na balzámech mám ráda, že si u nich může člověk sestavit suroviny, tak jak budou vyhovovat jemu a přesto jsou na výrobu jednoduché a nenáročné.


Na balzám budete potřebovat:
  • Bambucké máslo
  • Včelí vosk
  • Arganový olej
  • Růžový olej
  • Kokosový olej
  • Olej z kukuřičných klíčků
Pokud nemáte všechny suroviny, určitě nějaké můžete vynechat, základem je hlavně máslo, vosk a kokosový olej. Ty ostatní oleje pak mají svůj specifický účinek, který lze samozřejmě oželet.

Jak už jsem říkala, základ si vytvoříme z bambuckého másla, vosku a kokosového oleje. Jelikož já jsem vytvářela 'hmotu' jen na jeden kelímek balzámu, tak jsem přidávala jen malé díly surovin. Opět, záleží na vás jakou chcete mít konzistenci balzámu, ale já jsem máslo s voskem smíchala v poměru 2:4 (2 díly vosku a 4 díly másla).

Balzám jsem míchala na polévkové lžíci, která mi na moje množstí balzámu stačila, ale pokud se balzámu rozhodnete vyrobit více, rozpouštějte v ohnivzdorném skle, ve vodní lázni. Pokud také vyrábíte málý balzám, postačí vám lžíce a svíčka, nad kterou vše rozpustíte.

Nejdříve tedy nachystáme základ z másla a vosku, když budou rozpuštěné, přidejte jeden díl kokosového oleje a opět nechte rozpustit, pak už záleží jen na vás. Já osobně jsem přidala jeden díl růžového oleje a jeden díl arganového oleje, a nakonec asi kapku oleje z kukuřičných klíčků, kerý dokáže napravit popraskané rty.

Potom už jenom stačí balzám nalít do kalíšku a máte hotovo!


Tím, že balzám má v sobě hodně olejů, při doteku rychle taje a do rtů se vstřebá velice rychle. Nádherně voní a na rtech se leskne, což se někdy taky hodí, že :)

Budu moc ráda, když balzám vytvoříte taky! Ptejte se a já s radostí odpovím! S chutí do vaření!

Do komentářů mi klidně napište, jestli jste už někdy tvořili svůj vlastní balzám :)

Žádné komentáře:

Okomentovat